Grade 9 Curriculum Update, December 2017 - Dragons News

Friday, December 1, 2017

Grade 9 Curriculum Update, December 2017




Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

Students will spend December demonstrating their knowledge as to how perspective impacts a story. They will work towards finishing an interview project in which they further explore a perspective
from their reading in class that may challenge their own viewpoint. In addition, they will work on an analysis piece that utilizes properly integrated evidence that supports their analysis on perspective.


Grade 9 Geometry

Mr. Moden

Students in the Standard class will be finishing up working on their Congruence unit. We will work to display our reasoning in a variety of different ways, building off what we have already done so far this Unit. Students will also begin work on a project to transfer their logical thinking from a mathematical, abstract setting to the real-world. In the the Honors class, we will be moving quickly through our Similarity unit so that we will be prepared for our Trigonometry unit when we get back from Winter Break. Honors students will be finishing their quarter-long project where they are “Proving Their Improvement”. For both classes, time is moving quickly and we are preparing for the end of their first semester in High School.


Grade 9 Global Studies

Mr. Harris

Students will be concluding their Rome unit with a test the first week of the month. The Rome test will assess their knowledge of the early years of Rome from its mythical inception to the fall of Rome in the West, and the contributing factors to the failure of the great empire. For the remainder of the month, students will be using class time to prepare for their midterm examination, which will cover all material covered from August to December.


Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

Students will be extending their knowledge and understanding of two biological processes that are essential for life as we know it - photosynthesis and cellular respiration. In previous units these processes were investigated and applied at the level of the ecosystem. Now the students will deconstruct these further to examine what happens at both the level of the individual organism, and the individual cell. With photosynthesis, students will have examined the roles of the Light Dependent and Light Independent reactions, where they take place, their products, and the molecules which link them together. During the Cellular Respiration portion of the unit students will be following the energy, how it is released and stored in materials useable for cells, the impact of temperature on its rate, and finally creating their own experiment to gather evidence supporting these concepts. Students will also have time to prepare for their Semester 1 Final Exam which will test the students on all concepts covered in Biology so far this year.



Grade 9 PE

Ms. Ward

Students completed the Grade 9 Water Safety Instruction program that was delivered by Ms Sherwood our Aquatics Specialist. The program teaches students to be safe in and around the water.

Our next unit of study is exploring different training methods and principles. Students will create their own fitness plans after learning how to use various types of equipment such as kettlebells, medicine balls and weight plates. Students will learn fitness training concepts and theories (circuit training, high intensity interval training, endurance vs strength training). Students will set challenging personal fitness goals, develop communication and social skills and focus on their own personal fitness outcomes.


Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang

Ⅱ. 민족 운동의 전개

- 1910년 경술국치 이후 무단 통치 하의 민족 운동을 시작으로 1945년 광복의 순간까지 이어졌던 해방을 위해 희생했던 위인들의 이야기를 통하여 그 시대의 아픔과 민족운동의 가치에 대해 생각해 볼 수 있도록 프로젝트 수업을 진행합니다. 국어-사회 통합 수업으로 소설의 구조를 파악하고 그 안에 그들의 이야기를 담아내는 사실을 바탕으로 한 창작 소설을 쓰고 돌려 읽는 활동을 병행하면서 함께 성장하는 시간을 갖을 수 있습니다. 더불어 계획 - 개별 소설 작성 - 모둠 협의 - 모둠 소설 작성 - 발표 과정을 통해 창의성을 함양하고 협력 작업을 통하여 사회성을 키워나갈 수 있는 창의융합 프로그램입니다.


[평가계획]

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다. (국어-사회 통합 프로젝트)

* 1학기 논술고사 시행


Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee

4단원 나의 글 나의 삶 (3) 자서전 쓰기

‘Avengers : The day’ 소설 Project는 인물의 경험이나 가치관이 담긴 글을 창작하는 활동입니다. 역사인물(일제강점기~광복) 한 명을 정해 영웅소설 구조에 맞춰 개별 자서전을 작성하고, 모둠원이 작성한 역사 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작하게 됩니다. 소설을 완성한 후 모둠별 우수작품을 돌려 읽는 과정을 통해 역사 인물에 대한 이해를 높일 수 있을 것입니다. 글을 통해 인물의 삶을 이해하고, 자신의 삶에 대한 자세를 추론하는 과정을 통해 자서전 혹은 소설 등 문학작품이 주는 효용가치에 대해 이해할 수 있길 기대합니다.


한달한편 독서포트폴리오(12월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.



[평가계획]

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다.

* 1학기 논술고사 시행


Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of December, Chinese Level 1 will be focusing on a new unit "Visiting Friends" in Lesson 5. Students will start the lesson with learning how to welcome a visitor and introduce one person to another. To extend the learning, students will be learning how to entertain guests as hosts and how to ask for beverages as guests. The class will also discuss how to describe a visit to a friend's place. There will be a vocabulary quiz, an end-of-unit test to wrap up the unit.


Chinese II - During the month of December, Chinese Level 2 will be focusing on a new unit "Birthday Party" in Lesson 14. Students will learn how to ask a friend to go to a gathering. The class will talk about what would be culturally appropriate to bring to different occasions and what gift represents good luck or bad luck at a birthday party. To extend the learning, the class will learn how to describe a duration of time which is different from specific time phrases. Students will also learn how to give a simple description of someone's facial features as well as Chinese zodiac signs. There will be a vocabulary quiz and an end-of-unit test to wrap up the unit.


Chinese III - During the month of December, Chinese Level 3 will be focusing on "Start School." We will focus on how people talk about the origins of their names. Do students prefer on- campus or off-campus housing? What services are provided for first-year students when they arrive on campus? Where were you born and did grow up ? Discuss the pros and cons of living on and off campus. Students will be able to talk about their experiences living in the dorms and how they feel about it. They will also introduce their hometowns to the class and discuss how to make friends at a new school.
Assessments: Listing one’s daily school life for a week and compare it with others'. In the middle of December we will have a unit test.


Chinese IV - During the month of December, Chinese Level 4 will be focusing on the topic of "Environmental Protection and Energy Conservation & Money Management and Investing." We will focus on how has pollution affected our immediate environment ? How have people changed their behavior to consume less energy? Do many people invest in the stock market or housing market? Do people get a mortgage or pay cash when purchasing a house? Students will be able to discuss about indicators of a clean environment, and list some green energy sources. How important is it for people to live in a clean and unpolluted place?
Assessments: Presentation “How to protect our earth environment.” In the end of the middle of December we will have a unit test.


Spanish I - During the month of December, students will focus on scholarly life. Grammatically, students will focus on conjugating more irregular verbs, and differentiate between infinitive verbs and indicative verbs. There will be a interpersonal skit at the end of the chapter that will assess students' speaking abilities and knowledge of the chapter vocabulary. The Spanish speaking territory of focus is Costa Rica and students will explore similarities and differences between school life in the Spanish speaking world and other parts of the word.


Spanish II - Spanish II students will continue working on the objectives of Unit 3 through the month of December. Students are exploring the personal responsibilities and interests we have in life while answering the question--How do we maintain balance between both? Additionally, students are comparing their own personal responsibilities and interests with those of people in other countries and cultures. As language objectives, students are learning the many expressions associated with the verb "tener", as well as other verbs followed by infinitives. Students will complete a summative assessment prior to final exam week, which evaluates their interpersonal communication skills.


Spanish III - Spanish III students will continue working on the objectives of Unit 3 through the month of December. Students are exploring the personal responsibilities and interests we have in life while answering the question--How do we maintain balance between both? Additionally, students are comparing their own personal responsibilities and interests with those of people in other countries and cultures. As language objectives, students are learning the many expressions associated with the verb "tener", as well as other verbs followed by infinitives. Students will complete a summative assessment prior to final exam week, which evaluates their interpersonal communication skills.


Spanish IV - Spanish IV students are completing a unit involving the exploration of foods from Spanish speaking countries and how to prepare them. A summative assessment evaluating their presentational writing skills will take place in early December. For the remaining two weeks of December, students will focus indepth on the distinction between the two past tenses used in Spanish (Preterite and Imperfect). Additionally, students will begin preparing for a long unit surrounding the concept of storytelling.


Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)

HS Band and Choir Winter Concerts, Wednesday, Dec. 6, HS PAC - 7:00 P.M. (Please note the Choir Winter Concert date has been changed.) This concert will be in conjunction with a MS and & HS Art Exhibition.

Students in band are being introduced to the basics of Jazz Improvisation and performing in class. In addition, rhythmic understanding continues to be pursued with individual assessment along with classroom reinforcement.

Daniel Kim, Gr 12 oboist earned a chair in the Korean Music Educators Association (KIMEA) National Honor Band Festival! His audition sound file was selected by a committee of music teachers who did not know the students nor where they were from.


The Orchestra is starting new repertoire in preparation for the Winter Concert which will take place on February 1. They are working on Libertango by Astor Piazzolla and learning about the Argentinian style of Tango music. The students wrote a response to a listening activity in which they heard several different versions of Libertango and other music by Piazzolla. They even watched a video of tango dancers. One other selection they have started work on is from the Classical Period, Haydn Symphony No.104, the first movement. Honors program students are planning their solos or small ensembles for the Winter Concert. Yuji Yamada, double bass, earned a position in the KIMEA National Honor Orchestra. Yuji is the first string player from KISJ to have earned this honor!

The HS Choir actively works on Winter Concert program. Current repertoire includes compositions of different centuries and genres. Music of Mozart and Tchaikovsky alternates with Pentatonix and traditional Christmas songs. The level of difficulty was elevated since the beginning of the year. Students sing in Latin, Italian and English languages. Each composition is being discussed and analysed in terms of historical perspective and musical expression.

Visual Art I students are polishing, finishing, and/or editing the final touches to their big November projects which will be edited, revised, and presented live or shared, (if in blog, webpage, video or iMovie format), during the first week of December. This has been a complex and multifaceted project designed, created, and documented by individual student partner teams who have been collaborating to design experiments exploring the possibilities of one technique using various media. The presentations are intended for a target audience comprising specific middle and elementary visual arts classes.

We begin sculpture during the 2nd week of December with underglaze painting and over glaze firings for a layered jewel-like surface to the students artworks. Students are free to choose the subject matter and technique of their clay sculptures.


Graphic design students are completing their GEC Teen Center architectural designs and starting an architectural model based on architectural research, in the slab method for sound construction. These low fired ceramics will include a second glaze firing in our ceramics studio kiln.

Happy Holidays to all!

In Theatre this month, students will continue to work through improv activities concurrently with their children’s theatre project which will form the bulk of their work and assessment. Students will be collaborating in groups to adapt a storybook for a mobile performance and will form production teams with specific roles to rehearse, perform and reflect on their own and each other’s performance. Student groups will have the ability to perform multiple times for varying audiences in the Elementary school so that they will have more than a few opportunities to improve all elements of their performance.


Counseling

Ms. Pineiro

As we approach the end of the first semester, it is important for students to remember to take care of themselves. Stress management is especially critical as assignments progress in their difficulty and students are looking ahead to their final assessments. I will be providing information to students on managing stress and encouraging them to maintain a positive growth mindset as they finish out their first semester of high school.


This month will also see the beginning of Lunch Sessions for students who need a check-up on their study skills and organization. Every Tuesday and Thursday from 12-12:40, students will be able to stop by room H407 and participate in an activity that focuses on study skills, organization, time management, or self-care. Mr. Echols, the Grade 10 counselor, and I will be there to work with students on improving these skills and to help out with any other issues that they may have. Even though this time has been allocated for students, they are always welcome to come see me for assistance or if they are feeling overwhelmed.



Until next month,



Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead























12월 커리큘럼 업데이트 - 9학년

Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson




12월에는 학생들은 관점이 스토리에 어떻게 영향을 미치는지에 관한 지식을 보여주는지 배울 예정이며, 자신의 견해에 도전할 수 있는 관점을 더 깊이 탐구하는 인터뷰 프로젝트를 마무리하기 위해 노력할 것입니다. 추가적으로, 통합적인 증거 활용으로 자신의 관점을 지원하는 분석 자료에 대해 연구할 예정입니다.





Grade 9 Geometry

Mr. Moden




일반 클래스 학생들은 합동 단원을 마무리할 예정입니다. 우리는 해당 단원에서 이미 배운것을 기반으로 추론을 다양한 방식으로 보여주기 위해 노력할 것입니다. 학생들은 수학적, 추상적 환경에서 실제 세계로 논리적 사고를 전달하는 프로젝트 작업을 시작할 것이며, Honor 클래스에서는 방학에서 돌아 왔을 때 Trigonometry 유닛을 준비 할 수 있도록 Similarity 단원을 빨리 넘어갈 것입니다. Honor 클래스 학생들은 1분기 분량의 프로젝트를 끝내고 "개선되었다는 것을 증명’ 예정입니다. 두 반은 모두 시간이 빨리 가고 있고, 고등학교 1 학기의 끝을 준비하고 있습니다.





Grade 9 Global Studies

Mr. Harris




학생들은 매월 첫 주에 로마 단원을 끝내고, 시험을 치르게 됩니다. 로마 시험은 초기 신화적 시작부터 서부 로마의 몰락과 위대한 제국의 실패에 기여한 요소들에 대해 시험볼 것입니다. 나머지 기간 동안은 8 월에서 12 월까지 배운 범위에 대한 시험 준비를 위해 수업 시간을 사용할 것입니다.





Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

광합성 및 세포 호흡과 같이 우리가 알고 있는 삶에 필수적인 두 가지 생물학적 과정에 대한 지식과 이해를 넓혀 갈 것입니다. 이전 단원에서는 이러한 과정을 조사하여 생태계에 적용했습니다. 이제 학생들은 이것을 더 해체하여 개별 유기체의 수준과 개별 세포에서 일어나는 것을 조사할 것입니다. 광합성을 통해 학생들은 명반응과 암반응의 역할, 일어나는 곳, 생성물 및 이들을 연결하는 분자를 조사하게 됩니다. 세포 호흡 단원중에는 에너지 및 세포에서 사용할 수 있는 물질이 어떻게 저장되는지, 온도에 따른 영향, 그리고 마지막으로 이러한 개념을 뒷받침하는 증거를 수집하기 위한 실험을 하게됩니다. 학생들은 올해까지 생물학에서 다루는 모든 개념에 대한 최종 시험을 준비할 시간을 가질 것입니다.






Grade 9 PE

Ms. Ward




학생들은 Aquatics Specialist Ms. Sherwood 선생님이 제공한 9 학년 수질 안전 교육 프로그램을 수료했습니다. 이 프로그램은 학생들에게 물 안팎에서 안전에 대해 가르치고 있으며, 다음 연구 단원은 다양한 교육 방법과 원칙을 모색하고 있습니다. 학생들은 kettlebell(운동기구) , Medicine ball(무거운공) 및 체중판과 같은 다양한 유형의 장비를 사용하는 방법을 배우고 나면 자신의 피트니스 계획을 수립할 것입니다. 학생들은 피트니스 훈련 개념과 이론 (순환 훈련, 고강도 간격 훈련, 지구력 vs 강도 훈련)을 배우고, 학생들은 도전적이고 개인적인 체력 목표 설정, 의사 소통 및 사회적 기술 개발 및 자신의 개인 피트니스 결과에 집중할 것입니다.





Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang

Ⅱ. 민족 운동의 전개

- 1910년 경술국치 이후 무단 통치 하의 민족 운동을 시작으로 1945년 광복의 순간까지 이어졌던 해방을 위해 희생했던 위인들의 이야기를 통하여 그 시대의 아픔과 민족운동의 가치에 대해 생각해 볼 수 있도록 프로젝트 수업을 진행합니다. 국어-사회 통합 수업으로 소설의 구조를 파악하고 그 안에 그들의 이야기를 담아내는 사실을 바탕으로 한 창작 소설을 쓰고 돌려 읽는 활동을 병행하면서 함께 성장하는 시간을 갖을 수 있습니다. 더불어 계획 - 개별 소설 작성 - 모둠 협의 - 모둠 소설 작성 - 발표 과정을 통해 창의성을 함양하고 협력 작업을 통하여 사회성을 키워나갈 수 있는 창의융합 프로그램입니다.




[평가계획]

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다. (국어-사회 통합 프로젝트)

* 1학기 논술고사 시행





Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee

4단원 나의 글 나의 삶 (3) 자서전 쓰기

‘Avengers : The day’ 소설 Project는 인물의 경험이나 가치관이 담긴 글을 창작하는 활동입니다. 역사인물(일제강점기~광복) 한 명을 정해 영웅소설 구조에 맞춰 개별 자서전을 작성하고, 모둠원이 작성한 역사 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작하게 됩니다. 소설을 완성한 후 모둠별 우수작품을 돌려 읽는 과정을 통해 역사 인물에 대한 이해를 높일 수 있을 것입니다. 글을 통해 인물의 삶을 이해하고, 자신의 삶에 대한 자세를 추론하는 과정을 통해 자서전 혹은 소설 등 문학작품이 주는 효용가치에 대해 이해할 수 있길 기대합니다.




한달한편 독서포트폴리오(12월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.




[평가계획]

* Q2-2 'Avengers : The day' 소설 Project : 역사 인물(일제강점기~광복) 중 하나를 정해 기-승-전-결의 구조로 전기체 소설을 작성한다. 개별로 작성한 소설의 인물이 모두 ‘그 날’에 만나는 것을 가정한 모둠소설을 창작한 후 발표한다.

* 1학기 논술고사 시행




Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)




중국어 I - 12 월에는 새로운 단원인 "방문하는 친구" 레슨 5에 초점을 맞출겁니다. 학생들은 방문객을 환영하고 한 사람을 다른 사람에게 소개하는 방법을 배우면서 학습을 시작합니다. 학습을 확장하기 위해 학생들은 손님을 주인으로 대접하는 방법과 음료를 손님의 입장에서 주문하는 방법을 배우게되며, 이 수업에서는 친구 집을 방문하는 방법을 설명합니다. 그리고 단원 테스트를 끝내기 위한 어휘 퀴즈가 있습니다.




중국어 II - 12월에 레슨 14에서 새로운 단원인 "생일 파티"에 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 친구에게 모임에 가도록 요청하는 방법을 배우고, 문화적으로 다른 곳에 가져갈 수 있는 것이 무엇인지, 그리고 어떤 선물이 생일 파티에서 행운과 불운을 나타내는지에 대해 이야기할 것입니다. 학습을 확장하기 위해, 수업에서는 특정 시간을 나타내는 용어와 다른 시간에 대한 설명 방법을 배우게됩니다. 학생들은 또한 중국 조디악 표지판뿐만 아니라 다른 사람의 얼굴 특징에 대해 간단한 설명을 제공하는 방법을 배우게되며, 단원을 끝내기 위한 어휘 퀴즈와 단원 테스트가 있을 것입니다.




중국어 III - 레벨 3은 "Start School"에 집중할 것입니다. 자신의 이름 기원에 대해 어떻게 이야기 할 것인가에 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 캠퍼스 내 또는 캠퍼스 외 거주를 선호하나요? 1학년 학생들이 캠퍼스에 오면 어떤 서비스가 제공되나요? 당신은 어디서 태어나 자란 것인가요? 캠퍼스 내외부의 장단점에 대해 토론할 것이고, 학생들은 기숙사 생활 경험과 느낀점 대해 이야기 할 수 있습니다. 또한 동창회에서 고향을 소개하고 새로운 학교에서 친구를 사귈 수있는 방법을 토론할 것입니다.



평가 : 일주일 동안의 매일 학교 생활을 나열하고 다른 사람들과 비교합니다. 12 월 중순에 단원 시험을 치르게 됩니다.




중국어 IV - 12월에 중국어 레벨 4는 "환경 보호 및 에너지 보존 및 자금 관리 및 투자"에 초점을 맞추고, 환경오염이 우리 환경에 어떠한 즉각적인 영향을 미쳤는지에 대해 다룹니다. 사람들이 에너지를 덜 소비하기 위해 행동을 바꿨는지? 많은 사람들이 주식 시장이나 주택 시장에 투자하는지? 집을 구입할 때 사람들이 모기지를 받거나 현금을 지불하는지? 학생들은 깨끗한 환경의 지표에 대해 토론하고 일부 친환경 에너지 소스를 리스트업 할 수 있습니다. 사람들이 깨끗하고 오염이 없는 곳에서 사는 것이 얼마나 중요한지에 대해 배울겁니다.


평가 : 프레젠테이션 "지구 환경 보호 방법". 12 월 중순 경에 단원 테스트를 실시할 예정입니다.




스페인어 I - 12 월에는 학생들이 학자 생활에 집중할 것입니다. 문법적으로 학생들은 불규칙 동사를 활용하는데 주력하고 부정사와 동사를 구분합니다. 이 장의 마지막 부분에는 학생들의 말하기 능력과 챕터 어휘에 대한 지식을 평가하는 촌극이 있을 것입니다. 스페인어를 사용하는 영역으로는 코스타리카에 초점을 맞춰서 학생들은 학교 생활과 다른 스페인어를 사용하는 지역과 유사점 및 차이점을 모색합니다.




스페인어 II - 12 월까지 3 단원 목표를 계속 배울 것입니다. 학생들은 질문에 대답하면서 인생에서 갖는 개인적인 책임과 관심을 탐구하고 있습니다 - 어떻게 두가지 사이의 균형을 유지하나요? 또한 학생들은 자신의 개인적인 책임과 관심사를 다른 나라 문화에 있는 사람들과 비교합니다. 언어 목표로서, 학생들은 동사 "tener"와 관련된 많은 표현뿐만 아니라 부정사가 뒤따르는 다른 동사를 배우고 있습니다. 학생들은 최종 시험 주간 전에 평가를 완료하고 대인 관계 의사 소통 기술을 평가받습니다.




스페인어 III- 12 월까지 3 단원 목표를 계속 배울 것입니다. 학생들은 질문에 대답하면서 인생에서 갖는 개인적인 책임과 관심을 탐구하고 있습니다 - 어떻게 두가지 사이의 균형을 유지하나요? 또한 학생들은 자신의 개인적인 책임과 관심사를 다른 나라 문화에 있는 사람들과 비교합니다. 언어 목표로서, 학생들은 동사 "tener"와 관련된 많은 표현뿐만 아니라 부정사가 뒤따르는 다른 동사를 배우고 있습니다. 학생들은 최종 시험 주간 전에 평가를 완료하고 대인 관계 의사 소통 기술을 평가받습니다.




스페인어 IV - 스페인어 IV 학생들은 스페인어 사용 국가의 음식을 탐구하고 이를 준비하는 방법을 배우는 과정을 마칩니다. 발표 작문 기술을 평가하는 종합 평가는 12 월 초에 실시될 겁니다. 12 월의 나머지 두 주 동안, 학생들은 스페인에서 사용된 두 과거 시제 (동사의 과거형과 불완전) 사이의 구별에 집중할 것입니다. 또한 학생들은 스토리 텔링 개념에 대한 긴 단원를 준비하게됩니다.





Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)




HS 밴드 및 합창곡 콘서트, 12 월 6 일 수요일, HS PAC - 7:00 P.M. (합창단 겨울 콘서트 날짜가 변경되었습니다.) 이 콘서트는 MS 및 HS 미술전과 함께 진행됩니다.

밴드 학생들은 Jazz Improvisation 기초를 배우게 됩니다. 또한 리듬의 이해를 계속해서 배우고 개별 평가와 수업 보강을 받게 됩니다.

12학년 오보이스트 다니엘 김 학생은 한국 음악 교육자 협회 (KIMEA) National Honor Band 축제에서 의장을 맡았습니다! 학생의 오디션 사운드 파일은 학생을 모르는고 학생들이 어디서 왔는지도 모르는 음악 선생님들에 의해 선정되었습니다.




오케스트라는 2 월 1 일에 열리는 겨울 콘서트를 준비하기 위해 새로운 레퍼토리를 시작했습니다. Astor Piazzolla의 Libertango와 아르헨티나 스타일의 탱고 음악에 대해 배우고 있습니다. 학생들은 Piazzolla가 여러 다른 버전의 Libertango와 다른 음악을 듣는 활동에 대한 응답을 작성했습니다. 심지어 탱고 댄서의 비디오를 보았고, 또 한가지 작업을 시작한 것은 클래식한 하이든 교향곡 제 104 호의 첫음 부분입니다. Honor 프로그램 학생들은 겨울 콘서트를 위해 솔로 또는 작은 앙상블을 계획하고 있습니다. 더블베이스의 야마다 유지 학생은 KIMEA National Honor Orchestra에서 지위를 얻었습니다. Yuji는 KISJ에서 이 영예를 얻은 최초의 스트링 연주자입니다




HS 합창단은 Winter Concert 프로그램에 적극적으로 참여하고 있습니다. 현재 레퍼토리에는 다양한 시대의 작품과 장르가 포함됩니다. 모차르트와 차이코프스키의 음악은 Pentatonics와 전통적인 크리스마스 노래와 번갈아 가며 사용됩니다. 난이도는 올해초부터 계속 상승했습니다. 학생들은 라틴어, 이탈리아어 및 영어로 노래를 부르며, 각 곡은 역사적인 관점과 음악 표현의 관점에서 논의되고 분석될 것입니다.




비주얼 아트 (Visual Art) 학생들은 11 월에 했던 큰 프로젝트를 마무리 및 편집하고 있습니다. 12월 첫째 주에 편집, 수정 및 라이브 또는 공유로(블로그, 웹페이지, 비디오 또는 아이무비 형식) 제공됩니다. 이는 다양한 미디어를 사용하여 기술의 가능성을 탐구하는 실험을 설계하기 위해 협력해 온 파트너 팀과 함께 설계, 작성 및 문서화된 복잡하고 다각적인 프로젝트였습니다. 프레젠테이션은 시각예술 수업을 듣는 초등 및 중학생을 대상으로 합니다. 12 월 둘째 주에 조각 미술을 시작합니다. 유화와 유약을 사용하여 학생들은 작품에 보석 같은 표면을 만들 것이며, 학생들은 점토 조각의 주제와 기법을 자유롭게 선택할 수 있습니다.




그래픽 디자인 학생들은 GEC Teen Center 건축 설계를 완료하고 건축 연구를 기반으로 한 건축 모델을 건전한 건축을위한 슬라브 방법으로 시작합니다. 이 낮은 불에서 구워진 도자기는 도자기 스튜디오 kiln에서 두 번째 유약 작업을 포함합니다. 즐거운 연말 보내십쇼.

연극 수업에서는 학생들이 자신의 학업과 평가의 대부분을 구성할 어린이 연극 프로젝트와 동시에 즉석 활동을 계속 진행할 것입니다. 학생들은 모바일 퍼포먼스를 위한 스토리 북을 적용하기 위해 그룹으로 협업하고 자신과 상대방의 공연을 연습하고 공연하고 반영하기 위한 특정 역할을 담당하는 제작팀을 구성할 것입니다. 학생 그룹은 초등 학교의 다양한 청중을 대상으로 여러번 공연을 할 수 있으므로 공연의 모든 요소를 ​​향상시킬 수있는 기회가 많지 않습니다.







Counseling

Ms. Pineiro




첫 학기 말에 다가 갈수록 학생들은 스스로를 돌보아야 한다는 것을 기억하는 것이 중요합니다. 숙제가 어려워 질수록 스트레스 관리가 특히 중요하며 학생들은 학기말 평가를 앞두고 있습니다. 저는 학생들에게 스트레스 관리에 관한 정보를 제공하고 고등학교에서의 1 학기를 마치면서 긍정적인 성장 사고 방식을 유지하도록 장려할 것입니다.




이번 달에는 체계적인 학업 스킬에 대한 체크가 필요한 학생들을 위해 점심 세션 (Lunch Sessions)이 시작됩니다. 매주 화요일과 목요일 12:00-12:40 사이에 학생들은 H407로 들러 학습 스킬, 계획, 시간 관리 또는 자기 관리에 중점을 둔 활동에 참여할 수 있습니다. Mr. Echols, 10 학년 카운슬러, 그리고 저는 학생들과 함께 이 기술을 향상시키고 학생이 갖고 있을 수 있는 다른 어려움을 도울 것입니다. 이 시간은 학생들에게 할당 되었지만, 이 시간 외에도 언제나 환영할 것입니다.





Until next month,


Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead

No comments:

Post a Comment