Grade 9 Curriculum Update, February 2018 - Dragons News

Thursday, February 1, 2018

Grade 9 Curriculum Update, February 2018



Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

Students will be continuing to read William Shakespeare’s Romeo & Juliet. Their annotated bibliography on a Shakespeare-related topic of their choice will be due the first week in March. In this process, students will learn how to write a focused research question, conduct research in databases and on the internet, and how to evaluate a source to ensure that it is credible. In addition, students will be participating in the Shakemeup Film Festival by creating videos with their classmates. This ability to interact with the works of Shakespeare in an authentic, hands on way is a really exciting opportunity for our students to work with Shakespeare and students from around the world.

Grade 9 Geometry

Mr. Moden

In Geometry class students of all levels will be working through their units on Trigonometry. After spending a unit looking at Similarity, students are well prepared to face a topic that is normally seen as difficult. We will be building off our work in previous units to make Trigonometry accessible and easily comprehended. A large portion of our unit will deal with practical application of the skills that we have learned. We will be using clinometers to transfer our Trigonometry knowledge into real life, as well as using triangle ratios to help us make constructions while working to solve challenging problems in class. In the Honors class, we will be moving to our unit on Circle towards the end of the month.

Grade 9 Global Studies

Mr. Harris

Students will be studying the “Middle Ages”, the time period from 500 to 1500 in Europe. The major events and people they will be learning about will include Charlemagne, the Black Plague, feudal life style, chivalry, the 100 Years War, and understanding why this time period is often coined as the “Dark Ages” by most historians. Activities in-class will include writing a peasants life in diary form, playing a card game emulating the black plague, and investigating various sources of what would be considered as part of the knights code of honor.


Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk

Students will be learning about the overall process of mitosis and relate it to the process of differentiation and the production and maintenance of complex organisms. This will involve discussing the significance of mitosis to single cellular and multicellular organisms, and in the case of multicellular organism's how it leads to the development of complex organisms composed of cells, tissues, organs and organ systems. We will then move on to the topic of osmosis, diffusion and positive/negative feedback loops and how they are involved in maintaining homeostasis. Students will explore how negative feedback loops will regulate in order to preserve a specific internal environment and how positive feedback loops are utilized in very specific situations. Students can expect a Summative assessment once the teachers feel they are adequately prepared for testing over these topics. They can also expect to participate in investigations/simulations related to mitosis and exercise as it relates to homeostasis.


Grade 9 PE

Ms. Ward

Grade 9 students recently completed their Movement Composition Unit: Dance. Students learned the four elements of dance and concepts of choreography by creating and performing a culminating dance. The next unit of study is Net/Wall Games in which students will actively participate in various activities that focus on strategies and tactics. Students will have several written and performance assessments after each activity of Badminton, Volleyball and Table Tennis.


Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang

Ⅲ. 대한민국의 발전 02. 자유민주주의 발전 ~03. 경제의 성장과 문화의 발전

이 단원에서는 광복 이후 대한민국의 발전 과정을 파악하고 남북 분단 하에 민주화와 경제성장을 이룩한 배경에 대해 이해하는 것에 목표를 두고 있습니다. 미.소 군정 아래에서 겪었던 정부 수립의 어려움과 6.25 전쟁 이후 대한민국의 현실을 통해 통일의 중요성을 이야기해보고, 독재 권력의 횡포와 억압 속에서도 끊임없이 저항하고 발전해 온 민주주의 역사에 대해 배우고 급속한 경제 성장에 따른 물질적 풍요만 중요시하지 말고, 경제 민주화 등 다양한 가치를 존중할 수 태도를 기를 수 있습니다.

역사 노트 포트폴리오 (누적 평가)를 통하여 자기주도적 학습을 유도하고 국어-사회 통합 프로젝트를 통하여 창의융합적 사고력을 신장할 수 있도록 지도하고자 합니다.


[평가계획]

* 역사 노트 포트폴리오 (누적 평가) - ‘6.25 전쟁 원인- 전개 과정 - 결과’ 비주얼 씽킹으로 정리하기 (2) 학습지 구조화 정리하기

* Q3-1 알.쓸.신.잡. Project : 국어 ․ 사회 통합 프로젝트로 근현대 사회상을 담은 문학작품을 읽고, 작품에 담긴 사회 문화적 가치를 파악한다. 소설의 구성요소 중 하나인 사회적 배경과 주제에 해당하는 역사적 사건들을 다양한 자료들을 활용하여 패널토의식으로 발표한다.



Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee

3단원 문학으로 그리는 삶 (2) 아홉 켤레의 구두로 남은 사내

이 단원에서는 서사갈래의 특성과 형상화방법을 이해하고 감상하는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 소설이 구성 요소가 전체와 유기적인 관계를 맺고 있는 구조물임을 이해하기 위한 활동이 제시되어 있습니다. 윤흥길의 ‘아홉 켤레의 구두로 남은 사내’의 구성요소(인물, 사건, 배경)를 파악하고, 갈등양상을 파악하여 형상화된 소설 주제를 파악하는 학습을 할 예정입니다. 이 후 근현대를 배경으로 한 여러 문학작품들을 감상하며 사회적 배경과 문학 작품 사이의 연관성에 주목하여 작품 속에 담긴 사회 문화적 가치를 내면화하기 위한 활동을 진행할 예정입니다.


한달한편 독서포트폴리오(2월)

읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.


[평가계획]

* Q3-1 알.쓸.신.잡. Project : 국어 ․ 사회 통합 프로젝트로 근현대 사회상을 담은 문학작품을 읽고, 작품에 담긴 사회 문화적 가치를 파악한다. 소설의 구성요소 중 하나인 사회적 배경과 주제를 바탕으로 패널토의식으로 발표한다.


[2015 개정 한국교육과정 안내(2015 Revised Korean curriculum]

2015 개정 교육과정이 시행됨에 따라 국제학교 교육과정 편성기준, 필수 이수 단위도 변경되었습니다. 필수 이수 단위는 국내 모든 고등학생들이 이수해야하는 최소이수단위로 국내 학력인증을 위해 꼭 필요한 부분입니다. 따라서 도내 국제학교의 고등학교 과정 역시 이 기준을 준수하여야 합니다.

2015 개정 교육과정 시행시기는 고등학교의 경우 2018년 3월 1일 고등학교 1학년부터 적용되는 사항으로 우리 학교 기준으로는 Class of 2021 학생들부터 적용 대상입니다. 우리 KIS 한국국제학교에서는 현행 9학년 1학기부터 10학년 1학기까지 3개 학기동안 운영했던 국어,역사 교과목을 9학년 1학기부터 10학년 2학기까지 4개 학기로 편성, 운영할 예정입니다.


Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of February, Chinese Level 1 will continuously be focusing on the unit "Making Appointments" in Lesson 6 which was already started in January, for the first two weeks. Students will learn how to initiate a phone call, make an appointment, ask for a favor and end the phone call. There will be a fun comics project to wrap up what they have learned before the LNY break. After students come back from the break, we will start a unit "Studying Chinese" in Lesson 7. Students will talk about their experiences in learning Chinese vocabulary and grammar, and also talk about their study habits. While sharing the experiences in Chinese, students will also learn how to give comments on one's performance or character writing. There will be a vocabulary quiz expected in the end of February and an end-of-unit test to wrap up the unit in March.

Chinese II - During the month of February, Chinese Level 2 will continuously be focusing on the unit "Seeing a Doctor" in Lesson 15 which was already started in January, for the first two weeks. Students will learn how to describe simple symptoms of a cold and allergies. They will also learn about understanding the instructions of prescriptions and talk about the need of seeing a doctor. There will be a end-of-unit skit project before the LNY break. After students come back from the break, we will start a unit "Dating" in Lesson 16. It is a short and sweet lesson - students will learn how to invite someone out and also how to accept/decline a date politely. In this unit, students will talk about what is considered socially acceptable to invite/accept/decline in different cultures. There will be a vocabulary quiz expected in the end of February and an end-of-unit test to wrap up the unit in March.

Chinese III - During the month of February, Chinese Level 3 will be focusing on "Living in the Dormitory & At a Restaurant." We will focus on what facilities and services do student dormitories offer. Do student dormitories and apartment usually come furnished or unfurnished? Are student dormitories usually air-conditioned? What seasoning/spices do cooks put in their food? Do people usually cook by steaming, stir-frying, grilling, or baking? Student can discuss the pros and cons of living on and off campus in Chinese language. Students will be able to talk about their experiences living in the dorm and how they feel about it. Student will also talk about what flavors they like or dislike. They can make their dietary restrictions or preferences known.
Assessments: Make a video about “Cook one dish from any country but introduce in Chinese ’’ In the end of February, we will have an unit test.

Chinese IV - During the month of February, Chinese Level 4 will be focusing on topic "Money Management" and "Chinese History." Do many people invest in the stock market or housing market ? Do people get a mortgage or pay cash when purchasing a house? Do people know any great inventions their country has given to the world? Are people familiar with the events that led to the founding of their country? Students can list their spending habits and how to make a better way to spend money in the right time .They will describe in basic terms the ups and downs of the stock market. Students will be able to talk in basic terms about some of China’s important historical figures, and also can name some of the most important dynasties in the Chinese history.
Assessments: Presentation “My favorite Chinese dynasty ” In the end of February, we will have an unit test.

Spanish I - During the month of February, students will focus on describing family relationships. Grammatically, students will focus on possessive adjectives and noun/adjective agreement . There will be a spoken assessment at the end of the chapter. The Spanish speaking country of focus is Chile, and students will explore similarities and differences between families around the world.

Spanish II - Spanish II students will complete their unit on jobs and professions during the second week of February. As a summative assessment, students will participate in a Job Fair whereby each student will play the role of an employer, as well as a prospective employee. During the assessment, students' interpersonal communication skills will be evaluated. Following the Lunar New Year break, we will begin Unit 5 and our focus upon where we live. Language objectives for Unit 5 involve instruction on the past tense preterite, as well as prepositions of location. A summative assessment is scheduled for mid-March.

Spanish III - Spanish III students will complete their unit on jobs and professions during the second week of February. As a summative assessment, students will participate in a Job Fair whereby each student will play the role of an employer, as well as a prospective employee. During the assessment, students' interpersonal communication skills will be evaluated. Following the Lunar New Year break, we will begin Unit 5 and our focus upon where we live. Language objectives for Unit 5 involve instruction on the past tense preterite, as well as prepositions of location. A summative assessment is scheduled for mid-March.

Spanish IV - Spanish IV students will complete their unit on shopping and consumerism during the second week of February. As a summative assessment, students will create a mock market and participate in buying and selling different products. The assessment will evaluate students' interpersonal communication skills. Following the Lunar New Year break, we will begin Unit 5 and our focus upon storytelling. Language objectives will include the distinction between past tenses preterite and imperfect, and instruction on comparing quantities, as well as using adjectives as nouns. During this unit, students will write a children's book as a summative assessment.


Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)

Our HS Concert Band has increased by 6 new members this semester and we warmly welcome Shawn-flute, Jay-clarinet, Jason-clarinet, Phil-clarinet, Alex-percussion/guitar and Mike-clarinet. A review of Basic Musicianship is underway with students performing solo demonstrations of these important and transferable concepts. Further skill developments in Jazz Improvisation continues employing created “jazz licks/motifs” with distinct jazz articulations which will be incorporated into student jazz improvisations. Blues @ Frog Bottom is the swing style chart currently being studied. Concert Band repertoire being introduced includes works for band: Magic City Fanfare by Fagan, All You Need Is Love-Lennon/McCartney, Nimrod-Elgar, St. Thomas-Rollins and Three Ayres from Gloucester-Stewart. These compositions include Pop, Romantic, Music of Other Cultures and new works for band.

HS Choir continues mastering vocal skills. Students started learning new repertoire that includes a cappella arrangement of classical overtures, a song on Italian language, Nella Fantasia, and a contemporary choral composition, Fresh and Fearless. Each composition has its own challenge and artistic task. A Cappella Overture gives room for experimenting with tone, expression and creativity. At the same time this arrangement introduces students to the most valuable exemplars of classical tunes. Fresh and Fearless teaches students to deal with such moders musical features as asymmetrical meter, dissonant harmonies, trance-like ostinato in piano accompaniment and rather modal organization of tonality. At the same time Fresh and Fearless requires rounded choral tone, perfect blending and cantabile. Nella Fantasia is a well-known song that offers three solo opportunities in Italian bell-canto style.

The High School Orchestra is preparing for their upcoming Winter Concert. On Wednesday, February 7 the orchestra will perform a varied program in the High School Mini PAC at 7:00 PM. The program includes the Finale from Haydn’s Symphony No.104 which challenges the students to use a spiccato bow stroke in very fast moving passages. The first violins are featured in Intermezzo from Bizet’s opera “Carmen” with a flowing melody in high positions on the instrument. The program includes two selections by Astor Piazzolla, the Argentinian tango composer who uses syncopated South American rhythms and textures varied between pizzicato and legato articulations. Honors program students will perform either as soloists or in small ensembles as a part of their Honors Orchestra requirements. Sarah Lee, Gr. 12, will perform Oblivion by Piazzolla accompanied by the orchestra and Sue Kim, Gr. 12, will play Vocalise by Rachmaninoff also accompanied by the orchestra. Kelsey Lee and Kellie Cho have formed a string quartet with Mickey Kim and Sam Cho while Yuji Yamada, Chris Baik and Leo Roh will perform trios by Mozart. These small ensembles will perform without conductor which challenges the students to develop their ensemble skills.

Visual Art II is focused on anatomical studies of the human figure. We are looking simultaneously at the measurements and proportions of human anatomy and at traditional pencil, pen, and charcoal techniques used in drawing the human figure. Students are creating large scale compositions inclusive of an example of rational foreshortening. The standard assessed is: “Through experimentation, practice, and persistence demonstrate acquired skills and knowledge in a chosen art form.”

Graphic Design students are researching international human rights and viewing related art currently on display at the UN in NYC. Students viewed photographs from my recent visit to the UN in order to design posters that raise community awareness of important issues in the world today. The students will design digital graphics with data and information on their chosen focus and curate a unified exhibit on the importance of global human rights today.

Advanced Art students are focused on a sustained investigation of idea, techniques, and media this semester and started class with three completed breadth pieces due. Students will progress to a revision assignment as we discuss way to revise and use previous ideas to develop new work. This may be conceived digitally or in studio by hand. There will be a reading assignment, a sketchbook due date announced, and one guided peer critique in January.

Our Theatre 2 and Honors Theatre students are spending the first portion of Q3 reviewing concepts learned in Theatre 1 through an enriched context. In the first few classes, we are reviewing basic concepts of movement and still communication through pantomime and tableau before switching to character-focused and story-focused exercises as we move toward our first unit on acting and sensory memory recall. We will soon be selecting and preparing monologues for our first class performances this semester.


Counseling

Ms. Pineiro

Students will be receiving information about AP/Honors courses during Advisory this month. I will be coming into advisories to speak with students about registration information and to review various items of importance that need to be considered before they go on to Grade 10. Your student will likely have questions about what courses to take - I encourage them to email me to schedule an appointment if they need more in depth information! They may visit me in the mornings, during a study hall, during lunch, and in the afternoons - I am happy to help and look forward to meeting with students.


Until next month,


Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead








Monthly Curriculum Update for Grade 9 Parents
February 2018

Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson

학생들은 William Shakespeare의 Romeo & Juliet을 계속 공부합니다. 셰익스피어 관련 주제에 과한 주석이 달린 참고 문헌은 3 월 첫 주까지 예정이며, 이 과정에서 집중적인 연구 문제를 작성하고, 데이터베이스와 인터넷으로 연구하며, 신뢰할 수 있는 정보인지를 평가하는 방법을 배웁니다. 또한, 학생들은 친구들과 비디오를 만들어 Shakemeup 뮤직 영화제에 참여하게 됩니다. 진정한 셰익스피어 작품과 함께해볼 수 있는 이 이벤트는 학생들이 셰익스피어 및 전세계 학생들과 함께 작업할 수 있는 정말 흥미 진진한 기회입니다.

Grade 9 Geometry
Mr. Moden

Geometry에서는 모든 레벨의 학생들이 Trigonometry에서 각자의 단원을 공부합니다. 유사성 단원을 공부한 다음, 학생들은 일반적으로 어렵다고 여겨지는 토픽을 대비할 준비가 잘 되어 있을 겁니다. Trigonometry를 쉽게 접근하고 쉽게 이해할 수 있도록 이전 단원을 바탕으로 접근할 것입니다. 단원의 상당 부분은 저희가 배운 기술을 실제로 적용하는 것이며, 클리노 미터(경사계)를 사용하여 Trimonometry 지식을 실생활에 활용뿐만 아니라 삼각형 비율을 사용하여 수업에서 어려운 문제를 해결하는데 도움을 줄 것입니다. Honor 클래스에서는 월말에 Circle 단원으로 들어갑니다.

Grade 9 Global Studies
Mr. Harris

학생들은 500년 ~ 1500년 사이의 유럽 "중세 시대"를 공부하게 됩니다. 주요 행사와 배울게 인물들은 Charlemagne, Black Plague, 봉건 생활, 기사단, 100년 전쟁 그리고 왜 이시기가 대부분의 역사가들에 의해 "Dark Ages"로 여겨지는지 이해하게 됩니다. 교실 활동에는 일기 양식으로 농민의 삶을 써보고, 흑사병을 모방한 카드 게임을 하고, 어떠한 것들이 기사가 지켜야 할 원칙으로 여겨지는지 다양한 출처를 조사하게 됩니다

Grade 9 Biology
Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk
학생들은 유사 분열의 전반적인 과정에 대해 배우고, 이를 분화 과정 및 복잡한 유기체의 생산/유지와 관련시킬 것입니다. 단세포 및 다세포 생물체에 대한 유사 분열의 중요성을 논의하고, 다세포 생물체의 경우 세포, 조직, 장기 및 장기 시스템으로 구성된 복잡한 유기체의 개발을 유도하는 방법을 논의할 것입니다. 그 다음, 삼투, 확산 및 양 / 음 피드백 고리와 어떻게 항상성 유지에 관여하는지에 대한 주제를 공부합니다. 학생들은 특정 내부 환경을 보존하기 위해 부정적인 피드백 루프가 어떻게 규제 되는지 및 매우 특정한 상황에서 긍정적인 피드백 루프가 활용되는 방법을 탐구합니다. 선생님이 시험 준비가 적절하다고 생각되면 학생들은 Summative 평가를 보게 됩니다. 또한 항상성과 관련된 유사 분열 및 운동과 관련된 조사 / 시뮬레이션에 참여할 것으로 예상할 수 있습니다.


Grade 9 PE
Ms. Ward

9 학년 학생들은 최근 자신의 무브먼트 구성 단원인 춤을 마무리했습니다. 완성된 춤을 만들어 공연함으로써 춤의 4 가지 요소와 안무 개념을 배웠으며, 다음 단원은 학생들이 전략과 전술에 중점을 둔 다양한 활동에 적극적으로 참여하는 Net / Wall Games입니다. 학생들은 배드민턴, 배구, 탁구 등 각 활동 후에 몇 가지 서면 및 공연 평가를 받게 될 것입니다

Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Mijeong Kang
Ⅲ. 대한민국의 발전 02. 자유민주주의 발전 ~03. 경제의 성장과 문화의 발전
이 단원에서는 광복 이후 대한민국의 발전 과정을 파악하고 남북 분단 하에 민주화와 경제성장을 이룩한 배경에 대해 이해하는 것에 목표를 두고 있습니다. 미.소 군정 아래에서 겪었던 정부 수립의 어려움과 6.25 전쟁 이후 대한민국의 현실을 통해 통일의 중요성을 이야기해보고, 독재 권력의 횡포와 억압 속에서도 끊임없이 저항하고 발전해 온 민주주의 역사에 대해 배우고 급속한 경제 성장에 따른 물질적 풍요만 중요시하지 말고, 경제 민주화 등 다양한 가치를 존중할 수 태도를 기를 수 있습니다.
역사 노트 포트폴리오 (누적 평가)를 통하여 자기주도적 학습을 유도하고 국어-사회 통합 프로젝트를 통하여 창의융합적 사고력을 신장할 수 있도록 지도하고자 합니다.

[평가계획]
* 역사 노트 포트폴리오 (누적 평가) - ‘6.25 전쟁 원인- 전개 과정 - 결과’ 비주얼 씽킹으로 정리하기 (2) 학습지 구조화 정리하기

* Q3-1 알.쓸.신.잡. Project : 국어 ․ 사회 통합 프로젝트로 근현대 사회상을 담은 문학작품을 읽고, 작품에 담긴 사회 문화적 가치를 파악한다. 소설의 구성요소 중 하나인 사회적 배경과 주제에 해당하는 역사적 사건들을 다양한 자료들을 활용하여 패널토의식으로 발표한다.

Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee
3단원 문학으로 그리는 삶 (2) 아홉 켤레의 구두로 남은 사내
이 단원에서는 서사갈래의 특성과 형상화방법을 이해하고 감상하는 것을 목표로 하고 있습니다. 또한 소설이 구성 요소가 전체와 유기적인 관계를 맺고 있는 구조물임을 이해하기 위한 활동이 제시되어 있습니다. 윤흥길의 ‘아홉 켤레의 구두로 남은 사내’의 구성요소(인물, 사건, 배경)를 파악하고, 갈등양상을 파악하여 형상화된 소설 주제를 파악하는 학습을 할 예정입니다. 이 후 근현대를 배경으로 한 여러 문학작품들을 감상하며 사회적 배경과 문학 작품 사이의 연관성에 주목하여 작품 속에 담긴 사회 문화적 가치를 내면화하기 위한 활동을 진행할 예정입니다.

한달한편 독서포트폴리오(2월)
읽기의 가치와 중요성을 깨닫고 읽기를 생활화하는 태도를 지니는 것을 목표로 하는 활동입니다. 주어진 단편소설을 읽고 주체적인 관점의 해석이 담긴 독후활동을 진행할 예정입니다.

[평가계획]
* Q3-1 알.쓸.신.잡. Project : 국어 ․ 사회 통합 프로젝트로 근현대 사회상을 담은 문학작품을 읽고, 작품에 담긴 사회 문화적 가치를 파악한다. 소설의 구성요소 중 하나인 사회적 배경과 주제를 바탕으로 패널토의식으로 발표한다.

[2015 개정 한국교육과정 안내(2015 Revised Korean curriculum]
2015 개정 교육과정이 시행됨에 따라 국제학교 교육과정 편성기준, 필수 이수 단위도 변경되었습니다. 필수 이수 단위는 국내 모든 고등학생들이 이수해야하는 최소이수단위로 국내 학력인증을 위해 꼭 필요한 부분입니다. 따라서 도내 국제학교의 고등학교 과정 역시 이 기준을 준수하여야 합니다.
2015 개정 교육과정 시행시기는 고등학교의 경우 2018년 3월 1일 고등학교 1학년부터 적용되는 사항으로 우리 학교 기준으로는 Class of 2021 학생들부터 적용 대상입니다. 우리 KIS 한국국제학교에서는 현행 9학년 1학기부터 10학년 1학기까지 3개 학기동안 운영했던 국어,역사 교과목을 9학년 1학기부터 10학년 2학기까지 4개 학기로 편성, 운영할 예정입니다.

Foreign Language
Ms. Lo (for the entire department)

중국어 I - 2 월 처음 주간은 1 월에 이미 시작된 레슨 6에서 "약속하기"단원에 지속적으로 집중할 것입니다. 학생들은 전화 통화를 하고 약속을 정하며, 부탁을 하고 전화를 끊는 법을 배웁니다. 구정 방학 전에 배운 것을 마무리 짓는 재미있는 만화 프로젝트가 있을 것입니다. 학생들은 방학 후 돌아와서 레슨 7에서 "중국어 공부"단원을 시작합니다. 중국어 어휘 및 문법 학습 경험에 대해 이야기하고 학습 습관에 관해 이야기 할 것입니다. 중국어로 경험을 공유하는 동안, 학생들은 자신의 퍼포먼스 또는 인물 쓰기에 대해 의견을 제시하는 방법을 배우며, 2 월 말에 어휘 퀴즈가 있을 것입니다. 3 월에는 단원을 끝내기 위한 테스트가 있을 것입니다.

중국어 II - 2 월 중 중국어2 급은 이미 1 월에 처음 시작된 레슨5에서 "의사를 만나는"단원에 집중할 것입니다. 추위와 알레르기의 간단한 증상을 설명하는 방법을 배우게 되고, 의사는 처방 지시 사항을 이해하고 의사를 볼 필요성에 관해서도 배우게 됩니다. 구정 방학이 끝나기 전에 단원 프로젝트가 있을 것입니다. 학생들이 방학을 마치고 돌아 오면 레슨 16에서 "데이트"단원을 시작합니다. 짧고 달콤한 수업이 될 것이며, 학생들은 누군가를 초대하는 방법과 날짜를 정중하게 수락 / 거절하는 방법을 배웁니다. 이 단원에서 학생들은 다른 문화권에서 초대 / 수락 / 거부가 각각 다른 사회마다 받아 들여지는 것에 대해 이야기 할 것입니다. 2 월 말에 어휘 퀴즈가 있을 것으로 예상되며, 3 월에 단원 시험을 끝내기 위한 테스트가 있을 것입니다.

중국어 III - 2 월 한 달 동안, 중국어 레벨 3은 "기숙사와 식당에서의 생활"과 학생 기숙사가 제공하는 시설과 서비스에 중점을 둘 것입니다. 학생 기숙사 및 아파트는 일반적으로 가구가 갖추어져 있습니까? 학생 기숙사는 보통 냉방 시설이 있습니까? 음식에 어떤 조미료 / 향료가 들어 있습니까? 사람들은 보통 찜, 볶음, 구워서 요리하나요? 학생은 중국어로 캠퍼스 내외부 생활의 장단점에 대해 토론 할 수 있습니다. 기숙사에서의 생활 경험 및 기분에 관해 이야기하고, 학생들이 좋아하거나 싫어하는 맛에 대해서도 이야기도 하고, 다이어트를 위해 선호하는 것들을 만들어 봅니다.
평가 : "다른 나라 요리를 중국어로 소개하는"것에 관한 비디오를 만듭니다. 2 월 말에 우리는 단원 시험이 있을 예정입니다

중국어 IV - 2 월 한 달 동안, 중국어 레벨 4는 주제 "돈 관리"와 "중국 역사"에 초점을 맞출 것입니다. 많은 사람들이 주식 시장이나 주택 시장에 투자합니까? 집을 구입할 때 사람들이 모기지를 받거나 현금을 지불합니까? 사람들이 자신의 나라에서 나온 위대한 발명품을 알고 있습니까? 자신의 국가 창립으로 이어진 사건에 대해 잘 알고 있습니까? 학생들은 자신의 소비 습관과 적절한 시간에 돈을 쓸 수 있는 더 좋은 방법을 열거 하고, 주식 시장의 기복을 기본 용어로 설명 할 것입니다. 학생들은 중국의 중요한 역사적 인물들에 관해 기본적인 용어로 이야기 할 수 있을 것이며 또한 중국 역사상 가장 중요한 왕조의 일부를 지명 할 수 있을 것입니다.
평가 : 프레젠테이션 "내가 좋아하는 중국 왕조",2 월 말에는 단원 테스트가 있을 예정입니다.

스페인어 I - 2 월 한 달 동안 학생들은 가족 관계를 설명하는 데 중점을 둡니다. 문법적으로 학생들은 소유욕 형용사와 명사 / 형용사 계약에 중점을 두고, 이 장의 마지막 부분에는 말하기 평가가 있을 예정입니다. 스페인어를 사용하는 중남미 국가는 칠레이며, 학생들은 전 세계 가족 간 유사점과 차이점을 모색합니다.

스페인어 II - 스페인어 II 학생들은 2 월 둘째 주에 직업과 직종에 대한 단원을 마칠 것입니다. 종합 평가로서, 각 학생이 장래 피고용인뿐만 아니라 고용주의 역할을 수행할 수 있는 Job Fair를 롤플레이하게 됩니다. 평가 과정에서 학생들의 대인 커뮤니케이션 기술이 평가될 것이며, 음력 설이 끝난 후, 5 단원을 시작하고 현재 살고 있는 곳을 다룰 것입니다. 5 단원의 언어 목표는 과거 시제 사전에 대한 지시와 위치의 전치사를 포함합니다. 총 평가는 3 월 중순에 예정되어 있습니다.

스페인어 III - 스페인어 III 학생들은 2 월 둘째 주에 직업과 직종에 대한 단원을 마칠 것입니다. 종합 평가로서, 각 학생이 장래 피고용인뿐만 아니라 고용주의 역할을 수행할 수 있는 Job Fair를 롤플레이하게 됩니다. 평가 과정에서 학생들의 대인 커뮤니케이션 기술이 평가될 것이며, 음력 설이 끝난 후, 5 단원을 시작하고 현재 살고 있는 곳을 다룰 것입니다. 5 단원의 언어 목표는 과거 시제 사전에 대한 지시와 위치의 전치사를 포함합니다. 총 평가는 3 월 중순에 예정되어 있습니다.

스페인어 IV - 스페인어 IV 학생들은 2 월 두 번째 주 동안 쇼핑과 소비주의에 대한 단원을 마칠 것입니다. 종합 평가로서 학생들은 모의 시장을 만들고 다른 제품을 사고 파는 것에 참여할 것입니다. 평가는 학생들의 대인 관계 의사 소통 기술을 평가합니다. 음력 설 방학 끝나면, 5 단원부터 시작하여 스토리텔링에 중점을 둡니다. 목표는 과거 시제 사전과 불완전한 구별, 수량 비교에 대한 지침, 형용사를 명사로 사용하는 방법을 포함합니다. 이 단원에서 학생들은 아동 도서를 요약 평가 과제로 써볼 것입니다.

Fine Arts
Mr. Leonard (for the entire department)

HS 콘서트 밴드는 이번 학기에 6 명의 신입 회원이 들어왔으며, 이런 의미에서 Shawn-flute, Jay-clarinet, Jason-clarinet, Phil-clarinet, Alex- 타악기 / 기타 및 Mike-clarinet을 환영합니다. Basic Musicianship에 대한 검토가 준비 되고 있으며, 이를 위해 학생들은 솔로 연주도 해보고, 중요한 컨셉을 배우게 됩니다. Jazz Improvisation에서 더 발전된 연주 기술 개발을 하고, 여기서는 Jazz Licks/motifs를 이용하여 명백한 재즈 아티큘레이션을 배우고, 학생들의 즉흥 재즈에 넣어질 예정입니다.. Blues @ Frog Bottom은 현재 공부중인 스윙 스타일 차트입니다. 콘서트 밴드의 레퍼토리로는 Fagan의 Magic City Fanfare, Love-Lennon / McCartney, Nimrod-Elgar, Gloucester-Stewart의 St. Thomas-Rollins 및 Three Ayres가 있습니다. 이 곡에는 팝, 로맨틱, 다른 문화의 음악 및 밴드를 위한 새로운 작품이 포함됩니다.

HS 합창단은 보컬 기술 마스터를 계속합니다. 학생들은 고전적인 서곡의 아카펠라 준비, 이탈리아어의 노래, Nella Fantasia 및 현대 합창곡인 Fresh and Fearless를 포함한 새로운 레퍼토리를 배우기 시작합니다. 각 곡에는 도전적이고, 예술적인 과제들이 있습니다. Cappella Overture는 음색, 표현력 및 독창성을 실험할 기회가 있으며, 동시에 이 준비는 학생들에게 고전 음악의 가장 귀중한 표본으로 소개됩니다. Fresh and fearless는 학생들에게 비대칭 미터, 불협화음 하모니, 피아노 반주의 트랜스와 비슷한 오스티나토, 그리고 음조의 모달 조직과 같은 음악적 특징을 다루도록 가르칩니다. 동시에 Fresh and Fearless는 둥근 합창 음색, 완벽한 블렌딩 및 칸타빌레가 필요하며, 넬라 판타지아 (Nella Fantasia)는 이탈리아 벨-카토 (Bell-Canto) 스타일로 3번의 독창 기회가 있는 유명한 노래입니다.

고등학교 오케스트라는 다가오는 겨울 콘서트를 준비 중입니다. 2월 7일 수요일, 오후 시에 고등학교 미니 PAC에서 다양한 프로그램을 진행합니다. 이 프로그램에는 학생들이 매우 빠르게 스피카토 활 스트로크해야 하는 Finale from Haydn’s Symphony No.104 가 있습니다. 첫 바이올린은 비제의 오페라 "Carmen"의 Intermezzo에서 악기의 높은 음이 흐르는 멜로디에서 소개됩니다. 이 프로그램에는 피치카토와 레가토 연주 사이에서 다양한 남미 리듬과 질감을 사용하는 아르헨티나 탱고 작곡가 인 Astor Piazzolla의 두 가지 곡이 포함되어 있습니다. Honors Program 학생들은 해당 과목 필수인 솔로이스트 또는 작은 앙상블 중에서 연주합니다. 12학년 Sarah Lee는 Piazzoll의 Oblivion을 오케스트라와 함께 연주하고, G12 Sue Kim은 오케스트라와 함께 Rachmaninoff Vocalise를 연주합니다. Kelsey Lee와 Kellie Cho는 Mickey Kim과 Sam Cho와 현악 4 중주를, Yamji Yuji, Chris Baik, Leo Roh는 모차르트 트리오를 연주하게 됩니다. 이 작은 앙상블은 지휘자 없으며, 학생들이 앙상블 기술을 개발하도록 유도합니다.

비주얼 아트 II는 인체의 해부학적 수업에 초점을 두고 있습니다. 인체 해부학의 측정과 비율, 그리고 인간의 모습을 그리는 데 사용되는 전통적인 연필, 펜, 숯 기술을 동시에 사용하며, 학생들은 합리적 단축의 예를 포함하여 큰 작품들을 하고 있습니다. 평가 된 기준은 다음과 같습니다. "실험, 실습과 끈기를 통해 획득한 기술과 지식을 예술형식으로 입증합니다."

Graphic Design 학생들은 현재 뉴욕 유엔에서 전시되고 있는 국제 인권 관련 예술을 연구하고 있습니다. 학생들은 오늘 세계에서 중요한 문제에 대한 지역 사회 인식을 높이기 위한 포스터 디자인을 위해 최근 유엔을 방문한 사진을 보았습니다. 학생들은 선택한 데이터와 정보로 디지털 그래픽을 디자인하고 오늘날 글로벌 인권의 중요성에 대한 통일된 전시를 계획합니다.

Advanced Art학생들은 이번 학기에 아이디어, 기술 및 매체에 대한 지속적인 조사에 중점을 두고 있으며, 세 가지 완성된 작품으로 수업을 시작했습니다. 새로운 것을 개발하기 위해 이전 아이디어를 개정하고 사용하는 방법에 대해 토론하면서 학생들은 개정 과제로 들어갈 것입니다. 이것은 디지털 방식으로 또는 스튜디오에서 손으로 할 수 있습니다. 독서 과제, 스케치북 기한 발표 및 1 월의 동료 비평이 있을 예정입니다.


Theatre 2 and Honors Theatre 학생들은Theatre 1에서 배운 개념을 풍부한 문맥을 통해 리뷰하는 것으로 3분기 초반을 보낼 겁니다. 이 후, 연기와 감각 기억 단원에 들어가는 인물 중심에서 이야기 중심 연습으로 전환하기 전까지, 처음 몇 수업에서는, 판토마임과 상황을 통해 움직임이 기본 개념으로 의사소통을 해볼 것입니다. 저희는 곧 이번 학기의 수준 높은 공연을 위한 독백을 선택하고 준비할 것입니다.


Counseling
Ms. Pineiro

학생들은 이번 달 안으로 AP / Honors 과정에 대한 정보를 받게 됩니다. 저는 학생들에게 10학년이 되기 전에 고려해야 할 중요한 정보들에 관해 알려 줄 것입니다. 학생들은 자기가 무슨 과목을 들어야 할지에 대한 질문을 할 것입니다 – 저는 학생들이 저에게 이메일을 보내기를 권장하며, 깊이 있는 정보가 더 필요하면 미팅 약속을 꼭 잡기 원합니다! 학생들은 아침, 점심 시간, 점심 시간, 자습시간, 방과 후에도 저를 방문 할 수 있으며, 저는 기꺼이 도와 드릴 예정이고, 학생들과의 만남을 고대합니다.

Until next month,

Mr. Mike Daly
Grade 9 Team Lead

No comments:

Post a Comment