Grade 9 Curriculum Update, April 2018 - Dragons News

Monday, April 9, 2018

Grade 9 Curriculum Update, April 2018



Grade 9 English

Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson
Students are completing their study of William Shakespeare’s Romeo & Juliet, as well as judging their partner schools films for the Shakemeup Film Festival. They will be starting their non-fiction unit study with the core text being Gulp! The Story of the Alimentary Canal. Students will begin learning about the components of a persuasive writing piece.


Grade 9 Geometry

Mr. Moden
Students in the Standard class will be finishing their final unit dedicated to Proofs while examining theorems related to circles. After having mastered proving in previous units, students will be given more responsibility in exploring, identifying and defining theorems. This will be a student-directed unit with little direct instruction. In Honors Geometry, students will be starting the data analysis section of their year by studying Probability. During Probability, students will be analyzing data collected from students at KIS through surveys.


Grade 9 Global Studies

Mr. Harris
Students will be representing various states in the year of 1235. In their congregation, they will come up with policies to try to quell the impending Mongolian forces, and an unknown virus suspected to have started in China. They will utilize their public speaking skills, resolution writing skills, and negotiation abilities to secure the safety of their respective states. Later in the month, students will begin to examine the renaissance through studying the reason why Italy was the birthplace of the renaissance, and what events led towards “the rebirth” of Europe and Greco-Roman ideals.


Grade 9 Biology

Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk
This month in Biology students will be looking closely at the process of evolution and the three main mechanisms that drive it; artificial selection which is human driven; natural selection which is environmentally driven; and random chance events. They will learn that it is natural selection that ultimately determines adaptability. The underpinning for the process of evolution is the DNA molecule and, by extension, the frequency of alleles in the gene pool of a population. Students will be able to relate their previously acquired knowledge of genetics to trace how microevolution operates on a given population to adapt that species to its environment. They will also look at how speciation events, macroevolution, can give rise to new, distinct species, genera, and families.


Grade 9 PE

Ms. Ward
Students will complete their Movement Composition Unit by participating in the activity of Fitness Kickboxing. Students will learn proper form, technique and develop skills to increase their movement competence.. Students will explore body awareness and spatial awareness by performing an individual routine at the end of the unit. After completion of this activity, students will begin their first activity in Striking and Fielding Games: Softball.


Grade 9 Korean Social Studies

Ms. Mijeong Kang
2단원 삼국의 성립과 정치 발전에서는 고대 국가의 특징에 대해 파악하고 삼국이 고대 국가로 체제를 정비하는 과정에서 경쟁을 벌였음을 이해하면서 신라의 삼국 통일에 대한 역사적 한계와 의의를 파악하게 됩니다. 체계적인 개념 정리를 통해 삼국 시대의 전체적인 흐름을 파악하고 다양한 사료 학습을 통하여 심화된 내용을 탐구할 수 있습니다. 더불어 게임 및 다양한 모둠 활동 활용하여 모두가 함께 만들어가는 수업을 해나가려고 합니다. 고대국가의 특징, 삼국의 발전 과정, 통치 체제, 삼국의 교류와 경쟁 등 핵심 주제를 나누어 파악하고 그에따른 과제 및 학습 자료를 포트폴리오식으로 정리하면서 스스로 공부하는 분위기를 만들어 보려고 합니다. 삼국의 발전 대형그래프 만들기 활동은 창의적인 접근 방식으로 학습 효과를 높이고 시각적으로 장기 기억을 도울 수 있는 활동도 진행될 예정입니다.


Grade 9 Korean Language

Ms. Minhee Lee
1단원 읽기의 가치와 즐거움, 4단원 바른 말, 바른 글에 대한 수업이 이루어질 예정입니다. 1단원에서는 문학 작품을 읽고 해석하면서 문학을 주체적으로 감상하는 태도를 기르고, 읽기가 우리 삶에서 어떠한 가치가 있는지 알아볼 예정입니다. 윤동주의 시 ‘자화상’과 소단원 (2) ‘책 속에 길이 있다’와 관련하여 한달한편 독서포트폴리오(4월)도 진행됩니다. 4단원에서는 음운 변동의 원리와 규칙, 한글 맞춤법의 원리를 이해하고 실제 언어생활에서 이에 맞게 발음하고 표기하는 것을 목표로 하고 있습니다. 다양한 음운 변동 현상을 살펴보고, 한글 맞춤법의 총칙 및 형태, 소리, 띄어쓰기에 관한 내용을 정리하여, 실제 언어생활에서 틀리기 쉬운 표현을 위주로 연습하는 활동을 진행할 예정입니다. 일상생활에서 가장 필요한 부분 중 하나인 문법단원이라 이를 익히기 위해 보드게임 형식을 활용한 활동도 진행됩니다.


Foreign Language

Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - During the month of April, Chinese Level 1 will continue to focus on the unit "School Life" in Lesson 8 which was already started in March. Students are expected to keep Chinese diary and then be able to compose a letter in Chinese with the correct format. They need to use these two different types of writing to describe the routine of their student lives on campus. There possibly will be an interview project cooperated with another international school. The plans are in process and will be announced to students soon. There is a vocab quiz in the beginning of April and a project in mid-April, which replaces the unit test. If time allows, we will start a new unit "Shopping" in Lesson 9.

Chinese II - During the month of April, Chinese Level 2 will be focusing on a new unit "Sports" in Lesson 18. Students will be able to name some sports and talk about their feelings about various sports. By the end of the unit, students are expected to be able to explain briefly why certain sports are or are not appealing to them. They need to use the "frequency and duration" grammar concept to describe their exercise routine. To extend the learning, students will start to practice the storytelling skills around the theme. There will be a vocab quiz in mid-April and either a project or a unit test in the end of the month.

Chinese III - During the month of April, Chinese Level 3 will be focusing on Shopping & Elective courses. We will focus on discussing how to shop in difference place. Do people usually pay for their purchases in cash, with checks or with credit cards? Is there a sale tax in your country? When do college students declare a major? What are the most common schools found in a typical university? The students can name basic clothing, bedding, and bath items; they will also talk about the pros and cons of shopping in markets and malls. Students will be able to talk about their shopping preferences and criteria. By the end of the unit students can explain whether their family member have influence on their choices of major and career path and they will share tips on how to save money for their education with the class.
Assessments: Group skit “We are in the shopping center’’ & in the end of April we will have a unit test.

Chinese IV - During the month of April, Chinese Level 4 will be focusing on topic "Interview" - Are there many returnees from overseas with foreign college degrees? How extensive is the interviewing process for entry-level positions? What are some typical questions you’d expect to be asked during a job interview? Students can explain in basic terms why China has been able to attract talent and foreign companies; the students also can describe the time management methods in basic terms; how to use good words to show people how happy they are for their good news or accomplishments.
Assessments: Video “My first time job interview” and in the end of April we will have a unit test.

Spanish I - During the month of April, students will continue with the food chapter. Grammatically, students will focus on simple future and many new stem-changing verbs . There will be an interpretive assessment at the end of the chapter. Students will be split into groups and each group will focus on a different Spanish-speaking country. They will create a poster showing climate, food, activities and famous people of their country as a cultural review.

Spanish II - During the month of April, Spanish II will focus on the places in which we live. Students will be identifying the purpose of common locales that we use in our daily lives, as well as comparing the layout of different cities in Spain with the layout of their own city or town. Additionally, students will continue to speak about tasks completed in the past. Language objectives for Unit 6 involve further instruction on irregular verbs in the past tense Preterite. A summative assessment evaluating the students' ability to present information to the class is scheduled for the first week of May.

Spanish III - During the month of April, Spanish III will focus on the places in which we live. Students will be identifying the purpose of common locales that we use in our daily lives, as well as comparing the layout of different cities in Spain with the layout of their own city or town. Additionally, students will continue to speak about tasks completed in the past. Language objectives for Unit 6 involve further instruction on irregular verbs in the past tense Preterite. A summative assessment evaluating the students' ability to present information to the class is scheduled for the first week of May.

Spanish IV - During the month of April, Spanish IV will focus on how we interact with our natural environment. Students will be exploring and comparing how different cultures connect with nature. Additionally, students will research current environmental issues in Latin America. Students will be creating plans for excursions and service projects in a Spanish-speaking region. Language objectives will largely focus on the Subjunctive mood. A summative assessment evaluating the students' ability to interpret and respond to written communication is scheduled for the week of May.


Fine Arts

Mr. Leonard (for the entire department)

The Concert Bands students with Mr. Leonard are preparing for our Spring Band, Choir Concert and Art Exhibition that will occur on THURSDAY, MAY 3 at 7:00 PM. (DATE CHANGE) Band students present an African selection, entitled, Furaha! In a fast 10/8 meter! All students have composed a jazz “lick” using MuseScore and have been incorporating these segments into the jazz improvisation for “Blues at Frog Bottom”. Our contemporary band selection is Magic City Fanfare, an exciting work that features bold alternating brass, woodwind and percussion scoring. A special concert feature will be trumpet soloist, Dr. Paula Swartz from BHA who will perform La Virgin de la Macarena with the band. This exciting Spanish flavored bravura solo is not to be missed! Our Clarinet Choir will perform with percussion accompaniment, the upbeat tune, “Puttin’ On The Ritz”. A number of band members are supporting our HS Musical, Urinetown by performing in the Pit Band! Don’t miss this humorous musical with an unusual social message at 7:00 PM, April 19 and 20 in the HS PAC. All band students continue to improve and assess their performance skills on the major scales and full-range chromatic scale as well as rhythmic development/understanding.

The High School Orchestra is preparing for two events this month. On Wednesday, April 18 they will present the Spring Concert at 7:00 PM in the Mini PAC. This concert will feature works by Mozart, Copland and Coldplay. In addition to the whole orchestras offerings there will be many chamber ensembles and soloists. The students are also preparing for the KIMEA Solo and Ensemble contest on Saturday, April 29. Many of the chamber ensembles and soloists featured in the Spring Concert will go on to the Solo and Ensemble Contest where they will compete for rating and medals. Through their work in small groups the students will develop their collaborative ensemble skills which carry over to many activities in life. Soloists take the risk of stepping on stage alone, developing self confidence and musicianship.

The High School Choir is working toward the Spring Concert that is planned May 3, 2018 at 19:00 in mini PAC. The repertoire will feature seven compositions of classical and modern music. Famous tunes of Mozart, Beethoven, Rossini, Disney and KPOP are equally challenging and entertaining. Because a cappella singing requires refined tone, students learn music with a precise attention to their timbre, vocal technique and intonation. Sight reading, basic theory studies and choral appreciation analyses included to every lesson routine.

Visual art II students continue to explore the various ways in which meaning can be inferred by various handling of materials, media, and techniques. Students explore a variety of ways in which elements of art are manipulated while exploring aspects of identity.

Advanced Art students continue to explore a wide breadth of approaches to art making, including printmaking, incising and sgraffito, ink, and digital transfer mixed media works this month. Advanced art students explore various emotional contents inferred by color, line, and value.

The first week of April, Graphic Design students will present their product design packages and advertisements, making their “pitch” to student visitors from a MS graphic design class. Later this month Graphic Design students are researching contemporary architectural design including recent winners of the prestigious Priztker Prize in Architecture, [https://www.pritzkerprize.com/ winner]. Students will design an eco-friendly home and collaborate with each other to design a socially & environmentally sustainable community.

Theatre II and Honors Theatre students are assisting with preparations for KISJ Theatre’s Season 3 production of Urinetown: The Musical! by helping out with some stagecraft work while they are simultaneously preparing for their monologue showcase on Friday, March 13th in period 1. Students will also be critiquing and choosing a representative play from our recent student playwriting contest. The chosen play will be used as our Theatre class’s one act play production project to be performed in the week before our senior trip.


Counseling

Ms. Pineiro
This month, students will be having virtual guidance lessons using College Board’s Big Future site as a learning platform. They will be invited to create an account with CollegeBoard and encouraged to investigate their career interests and identify career related goals through a variety of interactive activities. Students’ college and career interest data will be an important tool for use throughout high school and for postsecondary planning. At the end of this month, all students will receive a copy of their Grade 10 schedule. If they would like any changes to be made, there will be opportunity for schedule changes in May.

As always, the counseling department continues to host great college visits from around the world before school and at lunchtime. Students can check in front of the Community Center for upcoming visits or check out the Student Services blog (https://kisjss.blogspot.kr/) and Twitter feed (@KISJCounseling).


Until next month,

Mr. Mike Daly

Grade 9 Team Lead



Grade 9 English
Ms. Asad, Ms. Elshoff, Ms. Johnson
학생들은 윌리엄 셰익스피어의 로미오 & 줄리엣 (Romeo & Juliet)에 대한 공부를 마치고 영화제 (Shakemeup Film Festival) 파트너 학교 영화를 심사합니다. 핵심 텍스트가 꿀꺽 꿀꺽 마시면서 논픽션 단원 공부를 시작할 예정이며, (The story of the Alimentary Canal). 학생들은 설득력 있는 글쓰기 작품의 구성 요소에 대해 배우기 시작할 것입니다.

Grade 9 Geometry
Mr. Moden
스탠다드 클래스 학생들은 서클과 관련된 정리를 검토하면서 증명을 위한 최종 단원을 마칠 것입니다. 이전 단원에서 증명을 마스터 한 후에 학생들은 정리를 탐색하고 식별하고 정의하는데 더 많은 책임을 부여 받게 됩니다. 이것은 직접 지시가 매우 적은 학생 주도 단원입니다. Honor Geometry에서 학생들은 확률 (Probability)을 공부함으로써 해당 년도 데이터 분석 섹션을 시작할 것입니다. 확률 (Probability)을 배우는 동안 설문 조사를 통해 KIS 학생들로부터 수집된 데이터를 분석합니다.

Grade 9 Global Studies
Mr. Harris
학생들은 1235년에 여러 주를 공부하게 될 것입니다. 침략이 임박한 몽골 군대와 중국에서 시작했다고 의심되는 알려지지 않은 바이러스를 진압하기 위한 정책을 마련할 것입니다. 각자 주 (state)의 안전을 확보하기 위해 대중 연설, 결의문 작성 및 협상 능력을 활용하게 됩니다. 이달 후반, 학생들은 이탈리아가 르네상스의 발상지였던 이유와 유럽, 그리스 - 로마 이상의 "the rebirth"를 향한 어떤 사건을 연구함으로써 르네상스를 시작할 것입니다.


Grade 9 Biology
Mr. Daly, Mr. Palmer, Ms. Fisk
이번 달 생물학 학생들은 진화 과정과 그것을 발전시키는 세 가지 주요 메커니즘을 면밀히 관찰할 것입니다. 인간의 인공적인 선택; 환경적으로 주도되는 자연 선택; 무작위 우연의 이벤트. 궁극적으로 적응력을 결정하는 것이 자연 선택임을 배우게 됩니다. 진화 과정에 대한 토대는 DNA 분자이며, 확장에 따라 인구 유전자 풀 (gene pool)에 있는 대립 유전자의 빈도입니다. 학생들은 이전에 습득한 유전학 지식을 소규모 진화가 주어진 개체군에서 어떻게 작동하여 해당 종을 환경에 적응시키는지 추적 할 수 있습니다. 또한 종 분화와 대진화가 새롭고 뚜렷한 종, 생물분류 및 가족이 어떻게 생겨나는지 살펴볼 것입니다.

Grade 9 PE
Ms. Ward
학생들은 피트니스 킥복싱 활동을 통해 운동 구성 단원을 마칠 것입니다. 적절한 형식과 기술을 배우고 이동 능력을 향상시키는 기술을 개발할 것이며, 수업 마지막에 개별 루틴을 수행하여 신체 인식과 공간 인식을 탐구합니다. 이 활동이 끝나면 학생들은 Striking and Fielding Games: Softball에서 첫 번째 활동을 시작합니다.

Grade 9 Korean Social Studies
Ms. Mijeong Kang
2단원 삼국의 성립과 정치 발전에서는 고대 국가의 특징에 대해 파악하고 삼국이 고대 국가로 체제를 정비하는 과정에서 경쟁을 벌였음을 이해하면서 신라의 삼국 통일에 대한 역사적 한계와 의의를 파악하게 됩니다. 체계적인 개념 정리를 통해 삼국 시대의 전체적인 흐름을 파악하고 다양한 사료 학습을 통하여 심화된 내용을 탐구할 수 있습니다. 더불어 게임 및 다양한 모둠 활동 활용하여 모두가 함께 만들어가는 수업을 해나가려고 합니다. 고대국가의 특징, 삼국의 발전 과정, 통치 체제, 삼국의 교류와 경쟁 등 핵심 주제를 나누어 파악하고 그에따른 과제 및 학습 자료를 포트폴리오식으로 정리하면서 스스로 공부하는 분위기를 만들어 보려고 합니다. 삼국의 발전 대형그래프 만들기 활동은 창의적인 접근 방식으로 학습 효과를 높이고 시각적으로 장기 기억을 도울 수 있는 활동도 진행될 예정입니다.

Grade 9 Korean Language
Ms. Minhee Lee
1단원 읽기의 가치와 즐거움, 4단원 바른 말, 바른 글에 대한 수업이 이루어질 예정입니다. 1단원에서는 문학 작품을 읽고 해석하면서 문학을 주체적으로 감상하는 태도를 기르고, 읽기가 우리 삶에서 어떠한 가치가 있는지 알아볼 예정입니다. 윤동주의 시 ‘자화상’과 소단원 (2) ‘책 속에 길이 있다’와 관련하여 한달한편 독서포트폴리오(4월)도 진행됩니다. 4단원에서는 음운 변동의 원리와 규칙, 한글 맞춤법의 원리를 이해하고 실제 언어생활에서 이에 맞게 발음하고 표기하는 것을 목표로 하고 있습니다. 다양한 음운 변동 현상을 살펴보고, 한글 맞춤법의 총칙 및 형태, 소리, 띄어쓰기에 관한 내용을 정리하여, 실제 언어생활에서 틀리기 쉬운 표현을 위주로 연습하는 활동을 진행할 예정입니다. 일상생활에서 가장 필요한 부분 중 하나인 문법단원이라 이를 익히기 위해 보드게임 형식을 활용한 활동도 진행됩니다.


Foreign Language
Ms. Lo (for the entire department)

Chinese I - 4 월 한 달 동안, 3 월에 이미 시작된 8 단원의 "학교 생활"에 계속 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 중국어 일기를 쓰고 올바른 형식으로 중국어 편지를 작성할 수 있으며, 캠퍼스에서의 일상 생활을 설명하기 위해 이 두 가지 유형의 글쓰기를 사용해야 합니다. 또한, 다른 국제 학교와 협력한 면접 프로젝트가 있을 수 있어서, 계획은 진행 중이며 조만간 학생들에게 발표될 예정입니다. 4 월 초에 vocab 퀴즈가 있고 4 월 중순에 단원 테스트를 대체하는 프로젝트가 있습니다. 시간이 허락한다면, 수업 9에서 새로운 단원 "쇼핑"을 시작할 것입니다.

Chinese II - 4월 한달 동안 중국어 레벨 2는 레슨 18의 "스포츠"에 집중할 예정입니다. 스포츠에 이름을 짓고 다양한 스포츠에 대한 자신의 감정을 이야기 할 수 있습니다. 단원 결말까지 학생들은 특정 스포츠가 왜 매력적인지 또는 왜 매력적이지 않은지 간략하게 설명 할 수 있어야 하며, 운동 루틴을 설명하기 위해 "빈도 및 기간"문법 개념을 사용해야 합니다. 학습을 확장하기 위해 학생들은 주제를 중심으로 스토리텔링 기술을 연습하기 시작합니다. 4 월 중순에 vocab 퀴즈가 있을 것이며 이달 말 프로젝트 또는 단위 테스트 중 하나가 될 것입니다.

Chinese III - 4월 한달 동안 중국어 레벨 3은 쇼핑 및 선택 과목에 중점을 둡니다. 차별화 된 장소에서 쇼핑하는 방법에 대해 집중적으로 논의 할 것입니다. 사람들은 대개 수표 나 신용 카드로 현금으로 구매 비용을 지불합니까? 귀하의 국가에 판매세가 있습니까? 언제 대학생들이 전공을 선택합니까? 학생들은 기본적인 의복, 침구 및 목욕 용품을 지명할 수 있으며, 또한 시장과 쇼핑몰에서의 장단점에 대해서도 이야기 할 것입니다. 학생들은 쇼핑 환경 설정 및 기준에 대해 이야기 할 수 있습니다. 학생들은 자신의 가족 구성원이 커리어 선택에 어떤 영향을 미치는지 설명 할 수 있고 수업을 통해 돈을 아끼는 방법에 대한 팁을 공유할 수 있습니다.
평가 : Group skit "우리는 쇼핑 센터에 있습니다"& 4 월 하순에 우리는 단원 테스트를 받게 됩니다.

Chinese IV - 4월 한달 동안 "인터뷰" 주제에 중점을 둡니다. 외국 대학 학위를 받고 귀국하는 사람들이 많이 있습니까? 초급 직책에 대한 인터뷰 프로세스는 얼마나 광범위합니까? 취업 면접에서 묻게 될 전형적인 질문은 무엇입니까? 학생들은 중국이 어떻게 외국 기업을 유치할 수 있었는지에 대한 기본 설명을 할 수 있습니다. 학생들은 시간 관리 방법을 기본 용어로 기술할 수 있습니다. 사람들에게 좋은 소식이나 성취에 대한 행복감을 보여주기 위해 좋은 말을 사용하는 방법을 배울 예정입니다.
평가: 비디오 "처음으로 취업 면접"4 월 하순에 단원 테스트가 있습니다.

Spanish I - 4월 한달 동안 학생들은 음식 단원을 계속합니다. 문법적으로 학생들은 단순 미래형과 다양하고 새로운 변화 동사에 집중할 것입니다. 이 단원 끝에는 해석적인 평가가 있을 것입니다. 학생들은 그룹으로 나누어지고 각 그룹은 스페인어를 사용하는 각 나라들에 집중할 것입니다. 문화적인 검토 차원에서, 기후, 음식, 활동 및 유명한 사람들을 보여주는 포스터를 만듭니다.

Spanish II - 4월 한달 동안, 스페인어 II는 우리가 살고 있는 장소에 집중할 것입니다. 학생들은 일상 생활에서 사용하는 공통 현장의 목적을 확인하고 스페인의 다른 도시 레이아웃을 자신의 도시 또는 마을의 레이아웃과 비교합니다. 또한 학생들은 과거에 완료한 과제에 대해 계속해서 이야기 할 것입니다. 6 단원의 언어 목표는 과거 시제 사전에서 불규칙 동사에 대한 추가 지침을 포함합니다. 종합 평가는 5 월 첫째 주에 예정되어 있습니다.

Spanish III - 4월 한달 동안, 스페인어 II는 우리가 살고 있는 장소에 집중할 것입니다. 학생들은 일상 생활에서 사용하는 공통 현장의 목적을 확인하고 스페인의 다른 도시 레이아웃을 자신의 도시 또는 마을의 레이아웃과 비교합니다. 또한 학생들은 과거에 완료한 과제에 대해 계속해서 이야기 할 것입니다. 6 단원의 언어 목표는 과거 시제 사전에서 불규칙 동사에 대한 추가 지침을 포함합니다. 종합 평가는 5 월 첫째 주에 예정되어 있습니다.

Spanish IV - 4월 한달 동안, 스페인어 IV는 자연 환경과 어떻게 상호 작용하는지에 초점을 맞출 것입니다. 학생들은 다양한 문화가 자연과 연결되는 방식을 탐구하고 비교할 것이며, 현재 라틴 아메리카의 환경 문제를 조사할 것입니다. 학생들은 스페인어권 지역에서 견학 및 봉사 프로젝트 계획을 수립하고, 언어 목표는 주로 가정법에 초점을 맞출 것이다. 서면 의사 소통을 해석하고 대응하는 능력을 확인하는 종합 평가는 5 월 중에 예정되어 있습니다.

Fine Arts
Mr. Leonard (for the entire department)
The Concert Bands Leonard선생님과 학생들은 5 월 3 일 목요일 오후 7시에 열리는 Spring Band, 합창 연주회 및 미술 전시회를 준비하고 있습니다. 밴드 학생들은 ‘후라하라’는 아프리카 음악을 빠른 10/8 박자로 합니다! 모든 학생들은 MuseScore를 사용하여 재즈 "lick"을 작곡했으며, "Blues at Frog Bottom"의 재즈 즉흥곡을 통합했습니다. 저희가 선택한 Magic City Fanfare는 대담한 브라스 변화, 목관 악기와 타악기를 특징으로 하는 흥미 진진한 작품입니다. 특별 콘서트는 트럼펫 솔리스트, BHA의 Paula Swartz 박사가 밴드와 함께 La Virgin de la Macarena를 연주할 것입니다. 이 흥미 진진한 스페인 풍의 bravura solo는 놓칠 수 없습니다! 클라리넷 합창단은 타악기 반주, 낙관적인 곡 "Puttin 'On The Ritz"로 연주 할 것 이며, 많은 밴드 멤버가 Pit Band에서 공연함으로써 HS Musical, Urinetown을 서포트 할겁니다! HS PAC에서 4 월 19 일과 20 일 오후 7시에 흔치 않은 사회적 메시지를 지닌, 이 유머러스한 뮤지컬을 놓치지 마세요. 모든 밴드 학생들은 리드미컬한 이해뿐만 아니라 주요 음계와 전 범위의 음계에 대한 연주 기술을 지속적으로 향상시키고 평가합니다.

The High School Orchestra는 이번 달 두 차례의 행사를 준비하고 있습니다. 4 월 18 일 수요일, 미니 PAC에서 오후 7시에 봄 콘서트를 개최합니다. 이 콘서트에서는 모차르트, 코플랜드 및 콜드 플레이의 작품을 선보일 예정입니다. 전체 오케스트라 외에도 많은 실내악 앙상블과 솔리스트가 있습니다. 또한 4 월 29 일 토요일에 KIMEA Solo와 Ensemble 콘테스트를 준비하고 있습니다. 봄 콘서트에서 많은 실내악 앙상블과 솔리스트가 콘테스트에 참가하여 평점과 메달을 놓고 경쟁하게 됩니다. 소그룹에서 작업을 통해 학생들은 인생에서 많은 활동과 연계되는 협업 앙상블 기술을 개발할 것입니다. 독주자는 무대에서 단독으로 나가는 부담을 갖지만, 자신감과 음악가 정신을 배울 수 있습니다.

The High School Choir 는 2018년 5월 3일 19:00에 미니 PAC에서 있을 봄 콘서트를 위해 노력하고 있습니다. 레퍼토리는 고전 음악과 현대 음악의 7 가지 작곡을 특징으로 합니다. 모차르트, 베토벤, 로시니, 디즈니, KPOP의 유명한 곡들도 똑같이 도전적이고 즐겁습니다. 아카펠라 노래는 세련된 톤이 필요하기 때문에 학생들은 음색, 보컬 기법 및 억양에 세심한 주의를 기울여 음악을 배웁니다. 시력 독서, 기초 이론 연구 및 합창 인식 분석은 모든 수업 과정에 포함됩니다.

Visual art II 학생들은 자료, 매체 및 기법을 다양하게 다루어 의미를 추론할 수 있는 다양한 방법을 계속 탐구합니다. 학생들은 정체성 측면을 탐구하면서 예술 요소가 조작되는 다양한 방법을 탐구합니다.

Advanced Art 학생들은 판화, 절개, 잉크 및 디지털 전송 혼합 미디어 작품을 포함하여 예술 제작에 대한 광범위한 접근 방식을 탐구합니다. Advanced Art 학생들은 색, 라인 및 가치에서 추론되는 다양한 감정적 내용을 탐구합니다.

4 월 첫 주, 그래픽 디자인 학생들은 제품 디자인 패키지와 광고를 발표하며 중학교 그래픽 디자인 수업 학생 들에게 "피치"를 선사합니다. 학생들은 Priztker Prize of Architecture [https://www.pritzkerprize.com/ winner]의 최근 수상자를 포함하여 현대 건축 디자인을 연구하고, 친환경 주택을 설계하며 서로 협력하여 사회적으로 그리고 환경적으로 지속 가능한 공동체를 설계합니다.

Theatre II and Honors Theatre 학생들은 KISJ Theatre의 시즌 3 Urinetown 제작 준비를 돕고 있습니다: The Musical! 3 월 13 일 금요일Period 1 수업에 독백 쇼케이스를 준비하는 동안 몇 가지 무대 작업을 도울 것이며, 최근 학생 희곡 경연 대회 대표작 중에서 선택하고 비평합니다. 선택한 연극은 수업 중 한 번의 연극 프로덕션 프로젝트로 사용되어 senior 여행 전 주에 공연됩니다.

Counseling
Ms. Pineiro
이번 달 학생들은 College Board의 Big Future 사이트를 학습 플랫폼으로 사용하여 가상 안내 수업을 받게 됩니다. CollegeBoard에 계정을 만들도록 초대될 것이고, 다양한 대화형 활동을 통해 직업 관련 관심사를 조사하고 직업 관련 목표를 파악하도록 권장할 것입니다. 학생들의 대학 및 진로 관심 데이터는 고등학교 전반 및 고등 학년 계획을 위한 중요한 도구가 될 것이며, 이번 달 말에 모든 학생들은 10 학년 일정표 사본을 받게 됩니다. 변경을 원한다면 5 월에 일정 변경 기회가 있을 것입니다.

언제나 그렇듯이 카운슬링 부서는 학교 전과 점심 시간에 전 세계에서 훌륭한 대학들이 방문을 계속하고 있습니다. 학생들은 커뮤니티 센터 앞에서 방문을 확인하거나 학생 서비스 블로그 (https://kisjss.blogspot.kr/) 및 Twitter 피드 (@KISJCounseling)를 확인이 가능합니다.


Until next month,

Mr. Mike Daly
Grade 9 Team Lead

No comments:

Post a Comment